Adidas, fungující od roku 1924, stál na rozcestí už jednou. V roce 1948 se bratři Dasslerové v podnikání rozešli a vznikla konkurenční značka sportovního vybavení a oblečení Puma. Teď firmě se třemi pruhy ve znaku hrozí ztráta pozice v Americe, na trhu pro sport zásadním. Už léta pak bojuje s konkurentem Nike na poli klíčového sportovního odvětví, fotbalu. A z mnoha pohledů se zdá, že může prohrávat. Nejen proto, že se v roli dlouholetého sponzora "kamarádí" s problémovou organizací světového fotbalu FIFA, která v těchto dnech bojuje o své renomé v neprůhledném stínu korupce.
Důsledek toho všeho: akcionáři panikaří a požadují po managementu změny celé strategie firmy. Thomas van Schaik, který se stará o image a renomé Adidasu, byl minulý týden na konferenci Engage Prague 2015. Hospodářským novinám pak poskytl rozhovor o všech nových klíčových výzvách legendární značky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.