Dálnice - Ilustrační foto.
Autor ▪ Michaela Hasíková
Podle výzkumu si státní instituce často usnadňují práci. Místo aby hledaly, jak tendr otevřít více zájemcům a případně ušetřit, jdou raději cestou nejmenšího odporu.
Na posledním místě v zatím největším srovnání téměř stovky úřadů podle toho, jak zadávaly zakázky bez soutěže, skončil Státní fond dopravní infrastruktury.
Česko je v počtu "soutěží bez soutěže" mezi prvními v Evropě.
Dálniční známky si mohou řidiči koupit na všech poštách a stovkách benzinek. Tahle služba vyšla loni na 381 milionů − tolik stát zaplatil České poště a dalším dvěma firmám za distribuci a prodej kuponů. Zakázku dostaly napřímo, nemusely o ni soutěžit.
Související články
V dubnu se na kamionovém mýtném vybralo 809 milionů korun, což je meziročně o deset procent více. Oproti březnu však došlo k poklesu výběru o 46...
20. 5. 2015 ▪ 2 min. čtení
Aktualizováno
Řidiči osobních aut budou muset od roku 2016 platit za jízdu po německých dálnicích, nový zákon schválil Spolkový sněm. Výše poplatku se bude...
27. 3. 2015 ▪ 4 min. čtení
Mýtné budou muset od října platit nákladní auta už od 7,5 tuny. Rozsah zpoplatněné sítě se rozšíří o více než tisíc kilometrů silnic první...
26. 3. 2015 ▪ 2 min. čtení