Historik Karel Herčík, první polistopadový primátor Mladé Boleslavi, dodnes rád vzpomíná na divoké měsíce, když do města plného sovětských vojáků začali přijíždět kapitalisté z německého Wolfsburgu.

"Doma mi dokonce někdo rozbil okno kamenem. Ačkoliv my na radnici jsme o privatizaci Škodovky vůbec nerozhodovali, tak jsme si to schytali. Chodily anonymy, že se chceme zase zaprodat Němcům. Měli jsme telefonáty, že jsme jako Hácha a co se změnilo oproti protektorátu," líčí dnes Herčík nálady ve středočeském městě po rozhodnutí vlády, která při prodeji automobilky dala na konci roku 1990 přednost Volkswagenu před francouzským Renaultem.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se