Víte, na jaké letecké trase vás budou aerolinky nejvíce hýčkat a předhánět se v nabídkách benefitů? Podle zakladatele a šéfa technologické firmy Y Soft Václava Muchny jsou to lety do Asie. Může za to konkurenční boj mezi asijskými a evropskými leteckými společnostmi. Na podobné postřehy z palub letadel či letištních salonků je mladý podnikatel expert − každý rok nalétá služebně mezi kontinenty tolik kilometrů, že by mu to stačilo na tři cesty kolem světa. "Stále častěji potkávám v byznys třídě uspořádání sedaček podle takzvaného all aisle access modelu. Což znamená, že každý pasažér má pohodlný přístup do uličky a nemusí nikoho přelézat. Aerolinky, které to dosud nemají, brzo zjistí, že přichází o cestující," říká Muchna.

Jak se za posledních pět let změnily trendy v mana­žerském létání?

Evropské aerolinky se dostaly pod tlak těch asijských, které nabízí opravdu excelentní servis, a tak dopřávají svým byznysovým cestujícím stále větší komfort. Ať jde o pohodlnější sedačky/postele, lepší jídlo či větší prostor na práci. Před pár lety měly konkurenční výhodu letecké společnosti, které nabízely takzvanou flat bed − sedačku, která se dá jednoduše upravit do úplně rovné postele. Běžné totiž byly sedačky, které nešlo úplně složit a pasažéři si tolik nepohověli. Kdo dnes na dálkových linkách nenabízí flat bed, má velkou nevýhodu. Záleží ale také, kam letíte. Všiml jsem si například, že na linkách do Asie nabízí evropské aerolinky výrazně kvalitnější vína a servis, než dopřávají svým klientům na cestách do USA, kde trh ovládají a nemusí se tolik snažit. S tím souvisí určitá nekonzistentnost nabízených služeb − aerolinky totiž často své propagované produkty nabízejí jen na určitých letech a jste pak nepříjemně překvapeni, že sedíte v úplně jiném typu sedačky, než jste čekali.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se