Mercedes-Benz se čtyři roky krčil vzadu za BMW a Audi. A fanoušci značky se začali obávat, že dřívější král už žezlo definitivně předává jiným. Loni však situace nabrala nový směr.

Mercedes překonal Audi a v prvním pololetí letošního roku dál rostl rychleji než jeho dva konkurenti a porazil i BMW. Stal se tak po dlouhých 10 letech opět jedničkou mezi prémiovými vozy.

Tento cíl si šéf automobilky Daimler, jež Mercedesy vyrábí, vytyčil až na rok 2020. Bylo to v době, kdy se firma poprvé v historii ocitla až na potupném třetím místě. Nyní Dieter Zetsche očekává, že druhá půlka roku bude ještě lepší než ta první. Důvod? Rozjíždí se prodeje nové třídy E, která je z pohledu prodejů i zisku stěžejním modelem Mercedesu. "Druhou polovinu roku jsme začali s rekordními prodeji a systematicky pokračujeme v naší cestě. Vývoj zisku ukazuje, že si naše firma velmi dobře stojí ve všech oblastech," říká šéf Zetsche. Právě jeho chtěli před lety odvolat, protože dopustil zaostávání za konkurencí. Dnes je tím, kdo firmu táhne kupředu.

V Mnichově, kde sídlí BMW, a v centrále Audi v Ingolstadtu asi rychlým růstem konkurenta ze Stuttgartu nebyli potěšeni, důvod k panice to však není. Při pohledu na dlouhodobý vývoj prodejů této trojice automobilek je jasné, že se všechny drží na dosah a rostou prakticky ruku v ruce. Změny pozic jsou jen drobná přetahovaná. Těžko by se hledal obor, jemuž s takovým náskokem kralují tři firmy ze stejné země, jejichž síla je prakticky vyrovnaná. A to přesto, že každá oslovuje trochu jinou skupinu zákazníků. Stačí porovnat pololetní čísla: Mercedes prodal 1 007 000 vozů, BMW 987 tisíc a Audi 953 tisíc.

Poslednímu v řadě tak stačí přidat 5,6 procenta, a stane se jedničkou.

BMW sice zaznamenalo dílčí porážku, dál však jako automobilka zůstává jedničkou v prémiovém sektoru. Patří pod něj totiž nejen britský výrobce superluxusních vozů Rolls-Royce, ale i stále úspěšnější Mini. Tato stylová malá auta si jen za první pololetí koupilo 175 tisíc zákazníků. Mercedes se v tomto směru snaží opírat o značku Smart. Ta ovšem zdaleka není tak populární a prodeje má oproti Mini ani ne poloviční. Audi sice má jen Lamborghini, samo ale patří pod koncern Volkswagen, který vlastní i Bentley a hlavně Porsche. A síly jsou zase zhruba vyrovnané.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.