Počítadlo ujeté vzdálenosti už dávno překročilo sto tisíc kilometrů a na vašich firemních autech se začínají stále častěji objevovat menší závady? Nedojet včas na schůzku ke klientovi nebo nedodat v požadované lhůtě objednané zboží ale nepřipadá v úvahu. Nejlepším řešením je ojeté vozy prodat dříve, než úplně ztratí hodnotu, a nečekat na moment, kdy kvůli nim firma zažije trable. Experti doporučují obměňovat vozový park v cyklu tří až pěti let podle toho, kolik kilometrů auta najedou. "Při vyšším nájezdu stoupají servisní náklady a postupně se zhoršují také jízdní vlastnosti a bezpečnost vozu," upozorňuje Petr Vaněček, provozní ředitel a šéf výkupu sítě autobazarů AAA Auto.

Nejmenší starosti s prodejem budou mít střední firmy, které pořídily vozy od jednoho dodavatele. Ten bude zpravidla ochotný odkoupit je zpět, zvláště jestli k němu jezdily na servis. Téměř jistá bude dohoda v případě, že firma použije získané finanční prostředky na nákup nových vozů od stejného dodavatele.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se