Výrobce a prodejce známého nápoje Kofola řeší, jak zvýšit cenu svých akcií. Ta od vstupu firmy na pražskou burzu v prosinci loňského roku spadla už více než o pětinu (z 510 korun za akcii na 399,90). Firmu trápí i situace v Polsku a případné investory pak nižší ziskovost celé skupiny. "Aktuální kurz akcií nás netěší. Diskutujeme s akcionáři o tom, jak tento problém vyřešit," říká finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš.
Podle Buryše buď stávající velcí akcionáři − rodina Jannise Samarase (51 procent) a fond Enterprise Investors (37 procent) − nabídnou další část svých podílů na burzu, nebo se firmě podaří některá z rozpracovaných akvizic. Tak velká a finančně nákladná, že si vyžádá vydání nových akcií a jejich umístění na burzu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.