Nové technologie, jako jsou senzory, snímače či lokátory, mění pojišťovnictví. Snižují počet pojistných událostí a mají vliv na nabízené pojistky, jejich ceny i krytá rizika. Vedle toho se pojišťovny musí vypořádat i s přístupem nové generace k vlastnictví věcí a fenoménem takzvané sdílené ekonomiky. "Klienti sdílí bydlení, auta, kdeco je dnes připojeno na internet a sledováno on-line. Ať se informace zrychlí a počítače spočítají vše, co mohou. Ale velmi cennou komoditou bude pořád rada, pro kterou si klienti chodí k lidem," říká Martin Diviš, generální ředitel pojišťovny Kooperativa a prezident České asociace pojišťoven.
HN: V čem nejčastěji malí a střední podnikatelé chybují při sjednání pojištění svých firem? Je pro ně stále rozhodující cena pojistky?
V minulosti výše pojistného hrála při rozhodování o nastavení pojistného krytí velkou roli. Myslím, že dnes už se to obrací k lepšímu. Klienti jsou slušně pojištěni proti majetkovým škodám, ale stále podceňují pojištění pro případ přerušení či omezení provozu. Sjednáno ho má pouze necelého půl procenta z 5400 Kooperativou oslovených malých a středních podnikatelů. Ti si zřejmě neuvědomují, že než dojde k plnému obnovení provozu firmy, může uplynout dlouhá doba, po kterou musí hradit nájmy, leasingové splátky, poplatky za energie a další fixní náklady. Ono mezidobí je pro firmu kritické a bez pojištění přerušení provozu bohužel v nejednom případě i likvidační. Důležitá je i pravidelná aktualizace pojistné smlouvy, vše se v čase vyvíjí − výše majetku, oblast podnikání a také rizika, která podnikatele ohrožují.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist