Před třemi lety Oliver Dlouhý prohlásil, že chce vybudovat největšího on-line prodejce letenek na světě. Mohlo to znít trochu úsměvně, ale po oznámení loňských výsledků jeho společnosti Kiwi.com (dříve SkyPicker) už se to tak nereálné nezdá. Původně internetový start-up vyrostl za rok na čtyřnásobek, když utržil přes osm miliard korun. Jen pro srovnání, čeští konkurenti Asiana a Student Agency ve stejné době dohromady prodali letenky za asi šest miliard.

Dlouhého společnost navíc plánuje v rychlé expanzi pokračovat. "Pokud udržíme podobný růst na klíčových trzích v Severní Americe, Evropě a Asii, za letošní rok bychom mohli dosáhnout obratu okolo jedné miliardy eur," tvrdí zakladatel Dlouhý.

Jak levně létat

Kiwi.com těží z chytrého algoritmu, který umí pracovat s internetovými nabídkami různých, nejčastěji lowcostových aerolinek. Na dané trase obvykle najde nejlevnější kombinaci letů. Logicky se mu tak daří hlavně u zákazníků, kteří plánují cestu mezi městy, jež nespojuje žádná přímá linka a jimž je jedno, s jakou společností poletí.

Oproti největším konkurentům, jejichž portály fungují na podobném principu, navíc Kiwi umí spojovat i lety aerolinií, jež spolu nemají podepsanou partnerskou smlouvu. "Díky tomu jsme unikátní. Zákazník s námi ušetří na některých trasách až 80 procent ceny nabízené na jiných internetových stránkách," shrnul loni v květnu v americké televizi CNBC Oliver Dlouhý.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.