Společnosti BMW a Daimler (Mercedes-Benz) se podle letošního žebříčku sociálně odpovědných firem, který sestavuje Reputační institut na základě průzkumu mezi 240 tisíci respondenty v patnácti zemích, dostaly do první desítky na světě. Spotřebitelé je "pochválili" za to, že jsou transparentní a dobrovolně dodržují etický kodex. Jak se ukazuje, víc než o dobrovolné dodržování etiky jde možná spíš o skvělý marketing. Spolu s dalšími výrobci automobilů − společnostmi Volkswagen, Audi a Porsche − jsou totiž v podezření z kartelových praktik. Podle týdeníku Der Spiegel se německé automobilky už od 90. let minulého století domlouvaly na přístupu k dodavatelům, na cenách komponentů a zřejmě i na systémech kontroly emisí u naftových motorů, tedy na věcech, které reálnou "sociální odpovědnost firem" naprosto popírají.

O tom, že morálka je slovo vhodné především do propagačních materiálů, by tak automobilky nepřesvědčily poprvé. Kromě emisního skandálu firmy Volkswagen vzpomeňme třeba na průběžná obvinění (následovaná pokutami) za předražené náhradní díly i za celá auta, jež opakovaně evropským a americkým automobilkám udílejí indické a čínské antimonopolní úřady.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru