Několikaměsíční volební kampaň prezidentských kandidátů nebyla nijak zvlášť průhledná. Navzdory tomu, že se požadavky na transparentnost od posledních voleb v roce 2013 značně zpřísnily. Vyplývá to z monitoringu protikorupční organizace Transparency International (TI) a také z analýzy společnosti Good Governance. "Ačkoliv se transparentnost stala oblíbeným motivem v sebeprezentaci uchazečů o Hrad, z hlediska dostupnosti informací o financování, strategiích a vlivovém pozadí jsou jejich kampaně spíše neprůhledné," uvedla TI ve své zprávě.
Z jejího hodnocení vyplynulo, že nejotevřenější kampaň vedl textař Michal Horáček. Muž, který si vše platí ze svého (do kampaně investoval 27 milionů korun), poskytuje o finančních tocích nejvíce informací. Na svém webu jako jediný zveřejňuje průběžné vyúčtování nákladů, personální obsazení svého týmu i veškeré spolupracující subjekty.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.