Na trh přišla další, v pořadí už čtvrtá generace vlajkové lodi od značky Audi. Nová A8 se sice v mnoha vizuálních detailech podobá nejen té předchozí A8, ale de facto všem modelům ingolstadtské značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Tuto unifikovanost jí také někteří kritici vyčítají. Přináší však novinky, které jsou v automobilovém světě v mnoha ohledech naprosto revoluční. Tak to totiž u nejprestižnějších limuzín funguje. Vlajkové lodi značek Audi, BMW a Mercedes-Benz vždy přicházejí s nejmodernějšími prvky výbavy, které se pak postupně dostávají i do "obyčejnějších", levnějších aut. Navíc promyšleně přicházejí na trh zhruba s dvouletým časovým odstupem, aby si každý z nich užil chvíli slávy a titulu nejmodernější a nejsofistikovanější limuzíny na světě.
Audi je z tradičních evropských značek tou, která se ve vývoji technologií autonomního řízení nachází aktuálně nejdále. Kdyby to legislativa umožňovala, nová A8 by už byla teoreticky schopná jezdit po evropských silnicích úplně sama. Tím v podstatě předbíhá dobu. Zatímco dnes je viníkem nehody automaticky ten, kdo auto ovládá, v případě, že by řidič měl zapnutého autopilota a došlo ke kolizi, mohl by se už domáhat odpovědnosti na výrobci vozu. Právě proto se v současnosti čeká na úpravy zákona. V Německu by k nim mělo dojít snad už koncem tohoto, případně začátkem příštího roku. "I u nás v Česku probíhá jednání mezi výrobci a ministerstvem dopravy, jak legislativu upravit," říká pro HN Jiří Rozkošný, PR specialista značky Audi na českém trhu. Zcela zásadní je ale pro jednotlivé státy to, jak problematiku odpovědnosti samořízených aut vyřeší Němci.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.