Více než rok trvalo Základní škole Ke Kateřinkám na pražském Jižním Městě, než vyřídila papírování a získala asistenta pedagoga pro jednoho z žáků první třídy. Dítě trpí poruchou pozornosti a zvýšenou impulzivitou. Škola čekala na řadu vyšetření a úředních zpráv. "Práce s žákem byla po tu dobu obtížná a vzhledem k diagnóze riziková," říká učitelka Jolana Ronková.

Připomíná tak nedostatek asistentů, na který upozorňovali odborníci při zařazování dětí s různým postižením do běžných školních tříd.

Asistentka, která má dítěti ve třídě pomáhat, nakonec nastoupila až loni v září, kdy už bylo ve druhé třídě. Od té doby se výuka ve 2. A zjednodušila. "Moje asistentka je velmi talentovaná pro práci s dětmi. Umí naslouchat, průběžně se vzdělává a vnímá třídu jako celek," pochvaluje si učitelka. Na místo přišla Marina Vavroňová, která chystá i učební pomůcky, vybírá peníze na školní akce, pomáhá s úklidem třídy a komunikuje se školní psycholožkou. S učitelkou se ve třídě doplňují.

"Je to velká výhra a těží z toho hlavně žáci," zdůrazňuje Ronková.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se