Už od konce května budou muset firmy lépe zabezpečovat data, která spravují. Týká se to klientských údajů, stejně jako informací o vlastních zaměstnancích. Nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů známé pod zkratkou GDPR zavádí státy Evropské unie proto, aby úřady i soukromé společnosti citlivá data skutečně zpracovávaly v souladu s právními předpisy a zároveň je dostatečně chránily před zneužitím. Jeden ze způsobů, jak toho docílit, je osobní údaje anonymizovat.
"Dělá se to tak, že se z datového souboru nevratně odstraní všechny osobní údaje, bez možnosti zpětné identifikace konkrétní osoby," vysvětluje právnička Zuzana Kohútová ze společnosti FlyEye. Připomíná, že na takto upravená data se už nevztahují pravidla o ochraně osobních údajů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.