Těžko jste se mohli v uplynulých dnech vyhnout propagaci nové knihy biatlonistky Gábiny Koukalové. PR agentura odvedla dobrou práci. I když vás její bolístky, intimnosti ani praní špinavého týmového prádla nezajímaly, stejně byly jako mor − úplně všude a na místech, kde byste něco podobného nečekali. Kde se biatlonistka nevyjadřovala sama, tam zaskočil manžel nebo se alespoň rozsáhle citovaly úryvky z knihy.
Soudě podle ohlasů na sociálních sítích bude z novinky bestseller. Ale spousta lidí si zároveň u výstupů manželů Koukalových říkala, jestli mají něco podobného zapotřebí. Pravděpodobně mají, dostali se do fáze, kdy sportovní výkony nahrazují obratným prodejem svých jmen. Stejně jako před dvěma lety, kdy vydal knížku o sobě, je i v případě Gabriely vydavatelem její manžel Petr. Nové medaile asi nebudou, je tedy potřeba dát životu jiný směr.
Otevřená zpověď je obvyklou součástí mediální prezentace celebrit. Dojde na ni v nějaké formě dříve nebo později, většinou po vydání CD a před nafocením nahých fotek. U těch, co to neuřídí, pak následují už jen titulky o zhroucení a léčbě. Sebeprezentace manželů Koukalových tak daleko doufám nezajde, jakkoliv mě její směr zaskočil. Sportovci, kteří skončili s aktivním závoděním, se totiž většinou realizují trénováním juniorských nadějí nebo ve službách televizních stanic jako komentátoři.
Koukalovi ale dávají přednost lifestylu, spojují své tváře se spotřebním zbožím a svůj život s developery bytových projektů. Je to jejich věc, ale také je to balancování na hraně, protože výprodej osobních starostí a někdejších profesních sporů nikdy nepůsobí profesionálně. A přijde mi to v rozporu s imagí, kterou si dlouhodobě budovali.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.