Zvyšující se zájem o přírodní doplňky stravy, kosmetiku nebo vitaminy inspiroval provozovatele největší sítě drogerií v Česku k zakládání alternativních lékáren. Firma Solvent ČR, pod niž spadají značky Teta a TOP drogerie, se ve velkém pouští do prodeje léků bez předpisu. Rozjíždí Teta lékárny, kde až dvě třetiny nabídky tvoří dermatologická kosmetika nebo doplňky stravy. Podnik zatím záměr testuje na 16 prodejnách, a pokud se nápad osvědčí, mělo by v tuzemsku vyrůst až sto těchto prodejen.
"Věříme, že může existovat koncept, který má přesně obrácený poměr zboží než v běžných lékárnách," říká David Vejtruba, marketingový ředitel Solventu. Česká skupina již provozuje on-line lékárnu sLeky.cz. Na trhu si konkuruje například s lékárnami Benu, Dr. Max či Pilulka. Podle Vejtruby je v zemi stále prostor pro vznik dalších lékáren. "Pokud zákazníci najdou odlišnost, tak to fungovat bude," myslí si.
Skupina za posledních pět let investovala do svého byznysu, tedy drogerií i lékáren, okolo miliardy korun. Kolik peněz další rozvoj spolkne, bude jasné na podzim − bude záležet na úspěšnosti nového typu lékáren. Pokud projekt zaboduje, firma počítá až s 200 miliony korun. "Celý byznys Solventu prochází velkou změnou," konstatuje Vejtruba.
Solvent do konce měsíce zveřejní loňské hospodářské výsledky. Podle Vejtruby budou kopírovat trend posledních let − mírně porostou.
Za rok 2016 skupina utržila 5,95 miliardy korun, tedy o jedno procento více než předchozí rok. Zisk klesl o 11 procent na 263 milionů korun.
Společnost vznikla na začátku 90. let. Budovala vlastní prodejny nebo kupovala již existující drogerie. Dnes si její síť značky Teta z trhu ukusuje 13 procent.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.