Nikdy dřív necítil jeden z největších tuzemských prodejců knih takovou šanci rozšířit svůj byznys jako nyní. Knihkupectví Dobrovský chce otevírat pobočky v menších městech, plánuje posilovat e-shop a rozšiřuje svou nabídku. Vedle knížek prodává stále více deskových her, dárkových předmětů nebo papírenského zboží. Do dvou let plánuje navýšit obrat z loňských přibližně 760 milionů korun na miliardu.

"Vidíme možnost republiku obsadit tak, jako jsme nemohli dřív, chceme využít současných možností na trhu," říká obchodní ředitel společnosti Knihy Dobrovský Štěpán Havránek. Český knižní trh poslední dva roky roste. Podle zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů lidé v Česku utratili loni za knihy 7,8 miliardy korun, což je o 300 milionů korun víc než předloni.

Bobtnající knižní trh je šancí pro obchodníky prodat v knihkupectví další zboží − třeba dárkové předměty, diáře nebo provozovat papírnictví. "Na západě víc funguje propojení knihkupectví s dalším prodejem, u nás je tedy stále prostor dostat do obchodu další věci," nastiňuje Havránek.

765 mil. Kč

utržila společnost Knihy Dobrovský minulý rok. Firma plánuje do dvou let tržby kolem jedné miliardy korun. Pomoct jí k tomu má otevírání nových poboček, e-shop nebo rozšíření nabídky v prodejnách o papírnictví či hry.

29 prodejen

má společnost Knihy Dobrovský v Česku. Většina z nich je v obchodních centrech. Společnost do budoucna plánuje otevírat nové prodejny i v menších městech, třeba těch s okolo 30 tisíci obyvateli.

12 procent

z tržeb společnosti dnes pochází z e-shopu. V následujících pěti letech se má podle plánů firmy obrat e-shopu až ztrojnásobit.

Českou rodinnou firmu Dobrovský na začátku 90. let založili Pavel Dobrovský společně se synem Petrem. Ten následně rozjel značku Knihy Dobrovský. Přestože je podle počtu prodejen firma čtyřkou na trhu, podle obratu se přetahuje o prvenství s Neoluxorem. Dalšími konkurenty jsou knihkupecké řetězce jako Kanzelsberger, Levné knihy či Kosmas.

K růstu firmě pomohlo víc než deset let staré rozhodnutí Petra Dobrovského otevírat pobočky v nákupních galeriích. Dnes má podnik celkově 29 prodejen, většina z nich je právě tam. Podle obchodního šéfa Havránka spojení nákupních center a knihkupectví funguje dobře. "Je to trend, ve kterém pokračujeme. Víme, že když tam jsou určité značky módního oblečení za dostupné ceny, tak zákazníci přijdou k nám," uvádí. Například obrat prodejny v obchodním centru Arkády na Pankráci, která patří k těm největším, se ročně pohybuje okolo 100 milionů korun.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 30 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru