Trh s chytrými mobily dospěl. Mají je už skoro všichni, od dětí po seniory. Což ale současně svědčí o nasycování poptávky, další růst odvětví už nemůže být tak prudký. Zvláště když se ukazuje, že řadu zákazníků docela dobře uspokojí mobily střední či nižší třídy. V minulém roce tak poprvé celkové výdaje za dotykové telefony klesly.

Velkou zásluhu na tom, že i v nejnižší kategorii je z čeho vybírat a hlavně že po koupi smartphonu za pár tisíc nenásleduje, jako tomu dlouho bylo, rozčarování z toho, že nízká cena byla zaplacena příliš velkými kompromisy, má čínské Xiaomi.

Agresivní výrobce v posledních letech zaplavil světové trhy, ten český nevyjímaje, mobily, v nichž rozumně kombinuje poměrně slabý (a tedy i úsporný procesor) s velkou pamětí RAM, kterou "Androidy" k hladkému fungování nutně potřebují, a pořádnou baterií. Výsledkem je velmi solidní výdrž. Cenou je často nižší rozlišení displeje (další faktor spořící energii) a podprůměrný fotoaparát, což zájemci o levný mobil akceptují. Explozivní růst prodejů této značky to dokládá přesvědčivě.

Co je pozitivní pro zákazníka, je problém pro výrobce. Minimálně z krátkodobého hlediska. Xiaomi většinu svých modelů prodává s nepatrnými maržemi. Jsou nízké i ve srovnání s konkurenty v androidím světě, kontrast s Applem, s nímž je Xiaomi někdy srovnáváno, je o to větší.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • Je zvýšení marží v hyperkonkurenčním světě chytrých mobilů reálné?
  • A co to pro investory znamená?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se