Trh s chytrými mobily dospěl. Mají je už skoro všichni, od dětí po seniory. Což ale současně svědčí o nasycování poptávky, další růst odvětví už nemůže být tak prudký. Zvláště když se ukazuje, že řadu zákazníků docela dobře uspokojí mobily střední či nižší třídy. V minulém roce tak poprvé celkové výdaje za dotykové telefony klesly.

Velkou zásluhu na tom, že i v nejnižší kategorii je z čeho vybírat a hlavně že po koupi smartphonu za pár tisíc nenásleduje, jako tomu dlouho bylo, rozčarování z toho, že nízká cena byla zaplacena příliš velkými kompromisy, má čínské Xiaomi.

Agresivní výrobce v posledních letech zaplavil světové trhy, ten český nevyjímaje, mobily, v nichž rozumně kombinuje poměrně slabý (a tedy i úsporný procesor) s velkou pamětí RAM, kterou "Androidy" k hladkému fungování nutně potřebují, a pořádnou baterií. Výsledkem je velmi solidní výdrž. Cenou je často nižší rozlišení displeje (další faktor spořící energii) a podprůměrný fotoaparát, což zájemci o levný mobil akceptují. Explozivní růst prodejů této značky to dokládá přesvědčivě.

Co je pozitivní pro zákazníka, je problém pro výrobce. Minimálně z krátkodobého hlediska. Xiaomi většinu svých modelů prodává s nepatrnými maržemi. Jsou nízké i ve srovnání s konkurenty v androidím světě, kontrast s Applem, s nímž je Xiaomi někdy srovnáváno, je o to větší.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru