Bary po celém světě nabízejí hostům pestrou škálu značkových lihovin od proslulých výrobců. Velké společnosti jako britský Diageo nebo francouzský Pernod Ricard jsou přítomny prakticky všude a na podporu svého prodeje dávají každý rok miliardy dolarů. Přesto ani zdaleka nedosahují takových prodejů jako hlavní lokální značky, které se nabízejí v jedné či jen několika málo zemích.
Do žebříčku deseti nejprodávanějších lihovin, který pravidelně sestavuje londýnská analytická společnost International Wine & Spirits Research (IWSR), se dostala pouze jedna globální značka. Je to vodka Smirnoff, jež patří britskému Diageu. Loni se jí vypilo zhruba 230 milionů litrů. Ostatních devět značek je lokálních.
- První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi