Bary po celém světě nabízejí hostům pestrou škálu značkových lihovin od proslulých výrobců. Velké společnosti jako britský Diageo nebo francouzský Pernod Ricard jsou přítomny prakticky všude a na podporu svého prodeje dávají každý rok miliardy dolarů. Přesto ani zdaleka nedosahují takových prodejů jako hlavní lokální značky, které se nabízejí v jedné či jen několika málo zemích.

Do žebříčku deseti nejprodávanějších lihovin, který pravidelně sestavuje londýnská analytická společnost International Wine & Spirits Research (IWSR), se dostala pouze jedna globální značka. Je to vodka Smirnoff, jež patří britskému Diageu. Loni se jí vypilo zhruba 230 milionů litrů. Ostatních devět značek je lokálních.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se