V českých poměrech je design stále ještě chápán jako nadstandard, luxus nebo umění. Ve firmě Bemeta Design se naštěstí přesvědčili o opaku. Podle Markéty Malé, která v podniku zodpovídá za marketing a PR, jsou design, kvalita a inovace nezbytností a díky nim dosahuje Bemeta stále rostoucího podílu na českém trhu i v zahraničí.

Před čtyřmi lety zahájila Bemeta spolupráci s designérem z Adresáře designérů CzechTradu, René Šulcem. Konkrétně šlo o nový design programu Help, který zahrnuje doplňky do bezbariérových koupelen. Podle Zuzany Sedmerové, manažerky projektu Design pro konkurenceschopnost, vsadila společnost na perspektivní segment trhu, který vyžaduje výrobky s kvalitním designem a kde nebude prvním kritériem cena. "Právě správně aplikovaný design, kde nejde o konceptuální umění a kde estetika vyvažuje funkčnost a kvalitu, dodává produktům přidanou hodnotu a českým značkám sebevědomí a schopnost konkurovat již zavedeným světovým brandům," dodává Sedmerová z CzechTradu.

"Jsme česká firma, chtěli jsme rozšířit naše dodávky do dalších evropských zemí a nejen tam. Proto nás zaujala možnost prezentovat se v Arábii či v Jižní Americe," přibližuje Markéta Malá. V roce 2017 se firma poprvé účastnila mimořádně prestižní akce v oboru HO-RE-CA, a to "BIG 5" v Dubaji, kterou pravidelně organizuje tamní zahraniční kancelář CzechTradu. Před vlastním veletrhem Bemeta Design využila individuální asistenci, která spočívala ve vyhledání potenciálních partnerů a v organizaci samotných jednání na stánku. Takto aktivní přístup krátce poté vyústil v úspěšný vývoz. "Díky kvalitní přípravě s asistencí CzechTradu se nám podařilo zaujmout a navázat kontakty s novými partnery ve Spojených arabských emirátech, Velké Británii a v Jižní Americe," dodává.

Export společnosti každoročně stoupá a s tím roste i firma jako taková. "Produkci dodáváme významným distributorům, hobbymarketům i mezinárodním firmám v 18 zemích světa, díky dostatečným skladovacím prostorám máme tisíce výrobků skladem a můžeme zajistit krátké dodací lhůty. CzechTrade bereme jako naši prodlouženou pomocnou ruku ve světě, která nám usnadňuje proces navazování kontaktů s potenciálními odběrateli," vysvětluje Malá.

Dalším konkrétním úspěchem byla realizace projektu vybavení hotelového komplexu Double Tree by Hilton v Ploješti a hotelu Ramada v hlavním městě Rumunska. Jak potvrzuje ředitel zahraniční kanceláře CzechTradu v Bukurešti Michal Holub, firma na základě výsledků asistence navázala spolupráci s rumunským partnerem, významnou společností Senso Ambiente, což vedlo k brzké realizaci dvou velkých zakázek.

Expanze českého výrobce koupelnového vybavení na dvacetimilionovém rumunském trhu dál pokračuje. Do budoucna Bemeta Design plánuje rozšíření vývozu do východní Asie a dalších zemí regionu MENA, tedy Blízkého východu a severní Afriky.

Více o firmě Bemeta Design se dozvíte v článku zde.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist