V českých poměrech je design stále ještě chápán jako nadstandard, luxus nebo umění. Ve firmě Bemeta Design se naštěstí přesvědčili o opaku. Podle Markéty Malé, která v podniku zodpovídá za marketing a PR, jsou design, kvalita a inovace nezbytností a díky nim dosahuje Bemeta stále rostoucího podílu na českém trhu i v zahraničí.
Před čtyřmi lety zahájila Bemeta spolupráci s designérem z Adresáře designérů CzechTradu, René Šulcem. Konkrétně šlo o nový design programu Help, který zahrnuje doplňky do bezbariérových koupelen. Podle Zuzany Sedmerové, manažerky projektu Design pro konkurenceschopnost, vsadila společnost na perspektivní segment trhu, který vyžaduje výrobky s kvalitním designem a kde nebude prvním kritériem cena. "Právě správně aplikovaný design, kde nejde o konceptuální umění a kde estetika vyvažuje funkčnost a kvalitu, dodává produktům přidanou hodnotu a českým značkám sebevědomí a schopnost konkurovat již zavedeným světovým brandům," dodává Sedmerová z CzechTradu.
"Jsme česká firma, chtěli jsme rozšířit naše dodávky do dalších evropských zemí a nejen tam. Proto nás zaujala možnost prezentovat se v Arábii či v Jižní Americe," přibližuje Markéta Malá. V roce 2017 se firma poprvé účastnila mimořádně prestižní akce v oboru HO-RE-CA, a to "BIG 5" v Dubaji, kterou pravidelně organizuje tamní zahraniční kancelář CzechTradu. Před vlastním veletrhem Bemeta Design využila individuální asistenci, která spočívala ve vyhledání potenciálních partnerů a v organizaci samotných jednání na stánku. Takto aktivní přístup krátce poté vyústil v úspěšný vývoz. "Díky kvalitní přípravě s asistencí CzechTradu se nám podařilo zaujmout a navázat kontakty s novými partnery ve Spojených arabských emirátech, Velké Británii a v Jižní Americe," dodává.
Export společnosti každoročně stoupá a s tím roste i firma jako taková. "Produkci dodáváme významným distributorům, hobbymarketům i mezinárodním firmám v 18 zemích světa, díky dostatečným skladovacím prostorám máme tisíce výrobků skladem a můžeme zajistit krátké dodací lhůty. CzechTrade bereme jako naši prodlouženou pomocnou ruku ve světě, která nám usnadňuje proces navazování kontaktů s potenciálními odběrateli," vysvětluje Malá.
Dalším konkrétním úspěchem byla realizace projektu vybavení hotelového komplexu Double Tree by Hilton v Ploješti a hotelu Ramada v hlavním městě Rumunska. Jak potvrzuje ředitel zahraniční kanceláře CzechTradu v Bukurešti Michal Holub, firma na základě výsledků asistence navázala spolupráci s rumunským partnerem, významnou společností Senso Ambiente, což vedlo k brzké realizaci dvou velkých zakázek.
Expanze českého výrobce koupelnového vybavení na dvacetimilionovém rumunském trhu dál pokračuje. Do budoucna Bemeta Design plánuje rozšíření vývozu do východní Asie a dalších zemí regionu MENA, tedy Blízkého východu a severní Afriky.
Více o firmě Bemeta Design se dozvíte v článku zde.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist