Značku Dobrá čajovna podnikatelů Aleše Juřiny a Jiřího Šimsy znají Češi z 25 míst republiky, hlavně z větších měst. Fanoušky čaje oslovila také na Slovensku, v Maďarsku, v Polsku. A od roku 2003 rovněž ve Spojených státech. Tehdy tam vyrostla první pobočka pod názvem "Dobrá Tea". Nyní je v USA osm provozoven a další by mohly přibývat. Dobré čajovny fungují zpravidla jako franšízy, licence k nim vlastní firma Spolek milců čaje.
Podle jejího spoluzakladatele a šéfa Jiřího Šimsy už v Česku není kam růst. Potenciál větších měst, kde by čajovna mohla prosperovat, se v podstatě vyčerpal.
"Vstup do USA sami považujeme za dost odvážný krok, který se ale povedl. Podnikatelé v západní Evropě si neumějí představit, že by měli kupovat franšízu z východní Evropy. Američané jsou otevřenější, nemají takové předsudky," zamýšlí se Šimsa.
Kanaďan v Číně
Přitom expanze směrem do zámoří nebyla tak úplně kalkul Šimsy a jeho společníka Juřiny.
Co se dočtete dál
- V placené části se dozvíte, jak obecně vypadá trh čajoven v USA, o cestě zakladatelů Spolku milců čaje k čaji a čajování, jaké mají s firmou další plány a třeba i co je to "houpné".
 
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
 - Možnost kdykoliv zrušit
 - Odemykejte obsah pro přátele
 - Všechny články v audioverzi + playlist
 
			
			Přidejte si Hospodářské noviny
			mezi své oblíbené tituly
			na Google zprávách.
		
															
			
		







