Andy, pás velehor v Jižní Americe, by měla pokořit nová železnice, jež spojí pobřeží Atlantského a Tichého oceánu. Největší dopravní projekt v historii Jižní Ameriky si předsevzaly Brazílie, Peru a Bolívie. Bolivijský prezident Evo Morales si přeje, aby první vlaky po transkontinentální železnici projely už v roce 2025, kdy bude jeho země slavit dvousté výročí nezávislosti.

Plánovaný železniční koridor, nazývaný také "Panamský průplav na kolejích", výrazně zrychlí cestu zboží, například obilí, sóji, železné rudy, lithia či stříbra, z nitra jihoamerického kontinentu do Asie. Velice by prospěl i obchodu v rámci Jižní Ameriky.

Celkové investice se předběžně odhadují na 17 miliard dolarů (zhruba 390 miliard korun). S financováním by neměl být problém už proto, že projekt se těší rozsáhlé politické podpoře. Vyslovily ji také Uruguay, Paraguay a Argentina − významní vývozci agrárních produktů. Počítá se s úvěry od Meziamerické rozvojové banky, komerčních bank i vládních organizací na podporu exportu.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké evropské firmy by se na projektu jihoamerické transkontinentální železnice mohly podílet?
  • Co může celý projekt ještě zhatit?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se