Mezinárodní úvěrová společnost Provident Financial zřídila pro své zaměstnance po celém světě horkou linku "první pomoci". Odborníci po telefonu jim pomáhají řešit konflikty na pracovišti, stres, ale i ryze osobní a právní problémy. Využívat ji mohou i Češi.
Její součástí je i okamžitá krizová intervence, která se zaměřuje na ty životní situace, které mohou být pro člověka a jeho psychiku neúnosné, říká Kateřina Brikciová, psycholožka a manažerka Providentu.
HN: Jaký je princip horké linky?
Nazýváme ji nejčastěji "Helpline" nebo také linka pomoci a principy jejího fungování jsme převzali od britských kolegů. Kdykoliv se jakýkoliv náš zaměstnanec nebo obchodní zástupce, se kterým spolupracujeme, dostane do problémů, může na tuto linku zavolat. Není to jen o tom, že chceme našim zaměstnancům, kteří pracují většinou z terénu, pomoct například v situacích, kdy jsou na svých cestách svědky dopravních nehod nebo jiných možných incidentů, s nimiž se setkávají.
HN: Řeší i něco jiného?
Ano, psychologové na lince pomáhají řešit osobní problémy zaměstnanců, výchovu dětí nebo partnerské vztahy a často také právní poradenství. Součástí je rovněž etická linka pro nahlášení porušování našich pravidel nebo předpisů. Službu i odborníky na lince naše firma platí.
Co se dočtete dál
- Kvůli čemu zaměstnanci na linku nejčastěji volají.
- Jak vypadá komunikace na lince v praxi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.