Zhruba před 20 lety začali tuzemští klienti používat internetové bankovnictví. Funkce byly tehdy omezené, stejně jako možnosti internetu obecně. Nová služba se musela vyrovnat s počáteční nedůvěrou ze strany zákazníků, kteří se obávali například zneužití dat.
Dnes patří kvalitní internetové bankovnictví k základním stavebním kamenům každé retailové banky. Vedle rozšíření internetu prakticky do všech částí života je za tím i nástup chytrých telefonů. Právě do nich se internetové bankovnictví přesouvá v podobě speciálních aplikací, které umožňují kromě jiného snazší bezpečné přihlášení například pomocí otisku prstu.
Více účtů v jedné aplikaci
Banky si navzájem kvalitou a možnostmi internetového bankovnictví konkurují. Některé finanční domy v zahraničí, jako například britské banky Starling a Revolut, přímo vyrostly na jeho půdorysu − nejprve začaly fungovat jako aplikace pro správu financí či placení a teprve poté získaly klasické bankovní licence.
Pro některé menší banky se pak speciální prvky internetového bankovnictví mohou stát přímo konkurenční výhodou. Zřejmě nejviditelnější je v tomto ohledu banka Creditas, jež loni v létě představila svou mobilní aplikaci Richee. Ta jako jedna z prvních v Česku umožnila takzvaný multibanking, tedy propojení více účtů v jedné aplikaci. (V současnosti tuto funkci nabízí také Moneta, Air Bank, Komerční banka či ČSOB.)
Co se dočtete dál
- - Jak si banky konkurují prostřednictvím internetového bankovnictví?
- - Proč přidávají další funkce včetně finančního poradenství?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.