Emisní limity ovlivňují výrobu aut v Evropě i v Číně. Vidět je to na právě probíhajícím šanghajském autosalonu, který se za posledních několik let zařadil mezi nejvýznamnější akce svého druhu na světě. Téměř všechny automobilky mají ve svém stánku elektromobily nebo hybridní vozy s dobíjením z elektrické sítě.

Jedním z hlavních důvodů je nařízení vlády. "Od příštího roku nesmí průměrná spotřeba aut prodaných v Číně překročit pět litrů na 100 kilometrů," potvrdil šéf čínské odnože koncernu Volkswagen Stephan Wöllenstein. Je to podobné jako v Evropě, kde musí emise klesnout od roku 2021 na úroveň odpovídající spotřebě čtyř litrů benzinu.

V Číně, která se už mnoho let potýká s obrovským znečištěním vzduchu v okolí velkoměst, se loni prodalo 1,182 milionu takzvaných new energy vehicles. Zjednodušeně se dá říct, že jde o vozy, které jsou schopné ujet alespoň část cesty jen na elektřinu.

Vláda jejich nákup finančně podporuje, navíc mají tato auta zajištěné registrační značky, které jsou poznat podle zelené barvy. Donedávna to platilo o elektromobilech i hybridech s možností dobíjení ze zásuvky, teď už jde jen o elektromobily. O značky je v Číně velký zájem, zvláště ve velkých městech, jako je Šanghaj nebo Peking.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak jsou v Číně zvýhodněné ekologické vozy oproti benzinovým?
  • Proč mají Číňané u aut rádi prodloužený rozvor, bílou barvu a kožený interiér?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se