Pár dní předtím, než britský šéfkuchař Jamie Oliver na svém Facebooku oznámil, že jeho restaurace ve Velké Británii krachují, sdílel na svém profilu video o výrobě domácí pizzy nebo těstovin. Klasických italských jídel. Jenže byla to právě síť jeho restaurací Jamie's Italian, která dostala impérium známého kuchaře z televize do problémů.
Řetězec podniků, které měly adresy jako Hilton London Tower Bridge nebo Covent Garden, se nedokázal v gastronomickém světě udržet. "Je to byznys, který se nepovedl. Byl to špatný koncept, ceny za pronájem prostor byly astronomické, udělali chyby v managementu, nebyl personál. Mělo to skončit už dávno," míní popularizátor gastronomie a zakladatel Pražského kulinářského institutu Roman Vaněk. Podle něj podniky drželo jen to, že jméno Jamie Oliver je silná značka.
Co se dočtete dál
- Jak jde byznys michelinskému šéfkuchaři Radku Kašpárkovi či Filipu Sajlerovi, známému z pořadu Kluci v Akci?
- Proč podle popularizátora gastronomie a zakladatele Pražského kulinářského institutu Romana Vaňka Jamie Oliver i přes krach svých restaurací "přežije"?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.