Jste samostatní, ale ne sami

Radim Štantejský, ideamaker a manažer projektu OK Point, Broker Consulting

Franšízovému podnikání se v tuzemsku v posledních letech nebývale daří, působí zde už téměř tři sta konceptů. Co je ale důležitější, nad zahraničními převažují původní české koncepty v poměru dva ku jedné. Jedním z těch ryze českých projektů jsou naše pobočky OK Point, propojující finanční, bankovní a realitní služby na jednom místě.

Broker Consulting působí na trhu už 21 let, jako franšízor pak poslední zhruba čtyři roky. Právě dlouholeté předchozí zkušenosti v oborech, v nichž podnikáme − ve financích a realitách −, znalost trhu včetně legislativních podmínek a zejména již ověřené obchodní postupy a zaběhnuté systémy jsme vložili jako silný kapitál do rozjezdu franšízového konceptu. A přesně to zájemci o franšízu hledají. Silného partnera, který jim zajistí profesionální zázemí pro jejich podnikání.

Mezi zájemce o franšízové podnikání v oblasti financí a realit nejčastěji patří topmanažeři či vedoucí pracovníci, kteří po patnácti dvaceti letech v manažerských pozicích mají touhu vrhnout se na vlastní podnikání. Netroufají si ale začínat od nuly, a tak volí právě franšízový koncept, který jim dá potřebnou oporu, ale zároveň umožní dostatečnou svobodu v podnikání. Bývalí zaměstnanci mají pro franšízing skvělé předpoklady, mají zkušenosti s vedením týmu a jsou zvyklí respektovat pravidla zaměstnavatele, potažmo tedy franšízora.

Druhou velmi podstatnou skupinou zájemců jsou již zkušení podnikatelé, kteří uvažují o rozšíření nebo změně svého pole působnosti. Ti naopak disponují tím, že mají v dané lokalitě již vybudovanou klientelu a podnikatelské renomé.

Na franšízovém podnikání ocení právě možnost spolehnout se na silného obchodního partnera s tím, že mohou okamžitě rozjet svůj vlastní byznys.

Oba výše zmíněné typy franšízantů máme zastoupeny na OK Pointech. A jak bývalí manažeři, tak i podnikatelé se v našem konceptu "našli" a úspěšně provozují ne jednu, ale i více poboček.

Zájem o náš koncept je vysoký, pečlivě s potenciálními franšízanty ladíme případnou spolupráci a musíme si vybírat.

Naším záměrem je, aby OK Point byl pro franšízanta hlavní podnikatelskou činností s dlouhodobým výhledem a touhou budovat síť svých poboček.

V černých číslech do půl roku

Martin Hrůša, ředitel franšízové sítě Partners market
Martin Hrůša, ředitel franšízové sítě Partners market
Foto: archiv HN

Martin Hrůša, ředitel franšízové sítě Partners market

Podpoře nových majitelů věnujeme v pobočkách Partners market hodně času. Máme pro ně připravený tým profíků, kteří jim pomohou v odborných oblastech. Právě kvůli silné podpoře a dobrému vzdělání se nám daří dostat pobočky do černých čísel nejpozději šest měsíců po rozjezdu a naše franšízy se řadí k těm nejziskovějším na českém trhu.

Nejúspěšnější pobočky dosahují milionového obratu měsíčně, průměrné mají 600 tisíc korun měsíčně. V současnosti jich funguje už 81, do konce roku bychom jich chtěli mít 100.

Úspěšní majitelé Partners marketů jsou osobnosti, které se rychle zorientují ve finančním poradenství a zároveň dokážou vést a motivovat své zaměstnance.

Aktivně se podílejí na budování a rozvoji pobočky a uvědomují si, že musí počítat s maximálním nasazením alespoň po dobu prvních tří let. Pak si mohou najít někoho, kdo za ně byznys povede. Pouhý investor neuspěje. Základem úspěchu je opravdu čas a nasazení, stejně jako když budujete jakoukoliv novou firmu.

Důležité je umět získávat správné lidi, řídit je, ukazovat směr a rozvíjet jejich schopnosti. To umíme každého naučit − jak naším tréninkovým a vzdělávacím programem, tak i sdílením zkušeností a rad od ostatních našich poboček. A znalost oblasti financí je výhodou, nikoliv podmínkou.

V úvodním programu se zaměřujeme na to, jak franšízant zvládá činnosti, které ho budou čekat po otevření. Prochází osmidenním intenzivním vzděláváním zaměřeným na fungování pobočky a finančních služeb, které poskytuje.

Klienti Partners marketu nemusí obcházet žádné další finanční domy − u nás si zařídí běžný účet, hypotéku, veškerá pojištění i investice a spoření.

S podnikatelem rovněž zvládneme připravit byznysplán, který slouží v prvních letech jako návod, jak úspěšně budovat své podnikání. Součástí je i první kolo výběrových řízení na pracovníky pobočky.

Podnikat v Partners marketech se daří i ženám. Nejúspěšnější pobočku vede právě franšízantka, tento byznys tedy není jen striktně mužskou doménou.

Přehledný a funkční franšízový systém a možnost stát se ředitelkou a majitelkou bankovní a poradenské pobočky, to je pro ženy zajímavá podnikatelská možnost, kterou umí díky své systematičnosti a píli velmi dobře využít.

Článek byl publikován ve speciální příloze Hospodářských novin.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist