Rok 1989 přinesl spolu s politickými a společenskými změnami velmi rychle čerstvý vítr i do tehdejšího dlouhodobě ideologicky spoutaného československého školství. Snahy o otevřenost, konkurenceschopnost a vykročení z izolace do evropského prostoru vedly k definování nových priorit, změnám obsahu výuky, používaných metod i proměně školského systému. Zejména v počátku se tak dělo nezřídka méně koordinovaným způsobem, nicméně vlivem nových informací a zkušeností byl opouštěn model středoškolského vzdělávání, kde většinu vzdělávací nabídky tvořily učební obory. Zakládaly se nové školy a vzniklo nevídané množství nových oborů vzdělávání − mezi nimi i osmiletá a šestiletá gymnázia.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.