Rok 1989 přinesl spolu s politickými a společenskými změnami velmi rychle čerstvý vítr i do tehdejšího dlouhodobě ideologicky spoutaného československého školství. Snahy o otevřenost, konkurenceschopnost a vykročení z izolace do evropského prostoru vedly k definování nových priorit, změnám obsahu výuky, používaných metod i proměně školského systému. Zejména v počátku se tak dělo nezřídka méně koordinovaným způsobem, nicméně vlivem nových informací a zkušeností byl opouštěn model středoškolského vzdělávání, kde většinu vzdělávací nabídky tvořily učební obory. Zakládaly se nové školy a vzniklo nevídané množství nových oborů vzdělávání − mezi nimi i osmiletá a šestiletá gymnázia.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se