Provozovatelé lodí na amsterdamských kanálech se připravují na zákaz dieselových motorů, který je naplánován na rok 2025. Jedním z příkladů je i skoro stoleté plavidlo Gerarda Johanna. Vypadá sice jako "klasika" se dřevěným obložením, pod její podlahou se ale ukrývá nový pohon − 66 lithium-iontových baterií. Zelenému vedení Amsterdamu se v boji za klimatickou neutralitu na pověstných "grachtech" daří. Z 550 komerčních lodí jich je bezemisních už 75 procent. Horší je to s rekreačními plavidly. Těch je kolem 12 tisíc a bezemisních pouze pět procent. Město chce jejich majitele motivovat i zlepšením infrastruktury. Plánuje, že do konce roku 2021 bude nainstalováno 100 nabíjecích stanic pro lodě. Tento týden byla uvedena do provozu i plovoucí nabíjecí stanice firmy Skoon Energy, která má pomáhat s vyvážením sítě.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist