Provozovatelé lodí na amsterdamských kanálech se připravují na zákaz dieselových motorů, který je naplánován na rok 2025. Jedním z příkladů je i skoro stoleté plavidlo Gerarda Johanna. Vypadá sice jako "klasika" se dřevěným obložením, pod její podlahou se ale ukrývá nový pohon − 66 lithium-iontových baterií. Zelenému vedení Amsterdamu se v boji za klimatickou neutralitu na pověstných "grachtech" daří. Z 550 komerčních lodí jich je bezemisních už 75 procent. Horší je to s rekreačními plavidly. Těch je kolem 12 tisíc a bezemisních pouze pět procent. Město chce jejich majitele motivovat i zlepšením infrastruktury. Plánuje, že do konce roku 2021 bude nainstalováno 100 nabíjecích stanic pro lodě. Tento týden byla uvedena do provozu i plovoucí nabíjecí stanice firmy Skoon Energy, která má pomáhat s vyvážením sítě.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist