Blíží se konec školního roku, jaký tuzemské školy ještě nezažily. V polovině března musely kvůli šířící se pandemii všechny povinně zavřít a žáky začít vzdělávat na dálku. Jejich návrat byl velmi pozvolný. Po dvou měsících se vrátili žáci posledních ročníků kvůli přípravě na přijímačky a maturity. Následovaly děti z prvních, později i druhých stupňů a středoškoláci. Ty, které neměly zájem, se vracet už nemusely − povinnou docházku pro tento školní rok ministerstvo zrušilo. Krize podle ministra školství Roberta Plagy (ANO) ukázala větší potřebu slovního hodnocení i vzdělávání na dálku. V budoucnosti by se podle něj možná mohla distanční výuka i uzákonit.

HN: Návrat dětí do škol doprovázela velká hygienická opatření. Nenapadlo vás, že by bylo jednodušší nechat je zavřené?

Jednodušší by to pravděpodobně bylo. Ale nebylo by to správné.

HN: Děti se ale mohly vrátit jen na pár týdnů. Mělo to skutečně smysl?

Jsem bytostně přesvědčen, že ano. Nejsilnějším pocitem z končící krize pro mě bylo datum 25. května, kdy jsem vedl své dcery do školy. Přestože nešly do své třídy ani ke své učitelce, nesmírně se tam těšily a pořád je to tam baví. Zároveň jsem viděl učitele, kteří se těšili na žáky a na to, že se vše vrací do normálu. Stejný zážitek měli i moji spolupracovníci z ministerstva a obdobně to vypadalo i na dalších školách. Ředitelé mají velmi dobrý dojem z návratu dětí do škol.

Zbytečné to tedy určitě nebylo, už jenom pro ten neopakovatelný pocit potkání se ve škole.

HN: Školy podle vás byly otevřeny hlavně kvůli socializaci. Nestačilo by, kdyby se děti potkávaly mimo ně?

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se