Pandemie koronaviru připravila Kofolu o stovky milionů korun na tržbách ze zavřených podniků. Přesto odpovídá šéf a majitel skupiny, pod kterou kromě samotné Kofoly patří desítky značek nealkoholických nápojů, na otázky ohledně budoucího vývoje s bohorovným klidem.

"Jediné, co můžeme udělat, je být flexibilní a přizpůsobit náklady," říká Jannis Samaras. Kofola proto znovu odložila stavbu nového sídla v Ostravě a prodej na festivalech nahrazuje menšími akcemi po hospodách.

HN: Jak jsou pro vás důležité prodeje v hospodách?

Velmi. Z kanálu mimo maloobchod máme kolem 40 procent tržeb. Říkáme, že se skládá ze spotřeby out of home, což jsou restaurace a hotely, a z prodejů on the go. To znamená během cestování na benzinových pumpách, ve vlacích nebo třeba v letadlech.

Zpočátku nejvíce trpěly hospody, ale teď se otevřely a jakž takž se dávají dohromady. Ta druhá oblast je stále slabá, protože lidé cestují méně a na prodejích je to vidět.

HN: Pociťujete na prodejích, že do Česka prakticky nejezdí turisté ze zahraničí?

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se