Pandemie koronaviru připravila Kofolu o stovky milionů korun na tržbách ze zavřených podniků. Přesto odpovídá šéf a majitel skupiny, pod kterou kromě samotné Kofoly patří desítky značek nealkoholických nápojů, na otázky ohledně budoucího vývoje s bohorovným klidem.
"Jediné, co můžeme udělat, je být flexibilní a přizpůsobit náklady," říká Jannis Samaras. Kofola proto znovu odložila stavbu nového sídla v Ostravě a prodej na festivalech nahrazuje menšími akcemi po hospodách.
HN: Jak jsou pro vás důležité prodeje v hospodách?
Velmi. Z kanálu mimo maloobchod máme kolem 40 procent tržeb. Říkáme, že se skládá ze spotřeby out of home, což jsou restaurace a hotely, a z prodejů on the go. To znamená během cestování na benzinových pumpách, ve vlacích nebo třeba v letadlech.
Zpočátku nejvíce trpěly hospody, ale teď se otevřely a jakž takž se dávají dohromady. Ta druhá oblast je stále slabá, protože lidé cestují méně a na prodejích je to vidět.
HN: Pociťujete na prodejích, že do Česka prakticky nejezdí turisté ze zahraničí?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.