Osm Tesel a jeden Jaguar. Místo nafty do nich proudí elektřina a vlastní je vlivní muži českého byznysu. Zeptali jsme se Radovana Vávry, Petra Máry, Tomáše Čupra, Josefa Matějky a Vladimíra Kováře na to, jak se jim žije s jejich elektromobilem. Ocenili například "brutální zrychlení" Tesly nebo "tiché předení" Jaguaru. Všichni se ale shodli na jednom: líbí se jim jezdit bez hluku a emisí na obnovitelný zdroj energie. A jejich další auto bude určitě zase na elektřinu.

Bývalý šéf Komerční banky a současný investor a politik Radovan Vávra byl jedním z prvních lidí v Praze, kteří měli své Ferrari. Konkrétně červené Ferrari 550 Maranello. Jednoduše se dá říci, že placaté a špičaté vozy automobilky z Maranella byly dlouho jeho vášní. Tím je jasné, z jakého úhlu k mobilitě přistupuje − u aut má rád dravost a sportovní náboj.

První, ještě nedokončený pokus o nákup elektromobilu udělal v roce 2015, kdy Tesla začala prodávat Model S ve specifikaci, která jej jako milovníka rychlých vozů zaujala. Auto zrychlovalo z nuly na sto za tři sekundy, což je dnes hranice, pod kterou to umí mimo elektromobily jen supersporty. Auto si tehdy jel prohlédnout, ale ještě jej nekoupil. Důvodů bylo víc: v Česku neexistovalo oficiální zastoupení značky, nelíbily se mu prapodivné "americké" barevné kombinace předváděných vozů plus to, že v tuzemsku prakticky tehdy ještě neexistovala dobíjecí infrastruktura. "Zamířil jsem tedy raději k osvědčenému Mercedesu a velkou firemní limuzínu koupil od nich. To byl konec první epizody s mým elektromobilismem," vzpomíná Vávra.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se