Sbírat stoprocentní hodnocení od hráčů a zároveň stát za dramatickým propadem hodnoty svého tvůrce může jedna a ta samá hra. Cyberpunk 2077, jedna z nejočekávanějších videoher letošního roku, dokonce ukázal, že je možné oznámit během jediného dne rekordní prodej osmi milionů kopií a zaplacení všech nákladů na osmiletý vývoj a přitom se potýkat s tím, že hru znechuceně vrátilo nejvíc zákazníků v historii.

Nejde ale jen o nespokojené fanoušky, kteří si během čekání vysnili digitální nirvánu, jež nepřišla. Tísnivá atmosféra vládne i v polském studiu CD Projekt Red, které za hrou stojí. Naplno se projevila při setkání zaměstnanců s vedením na videokonferenci, jejíž obsah zveřejnila agentura Bloomberg.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Filip Kroupa 22.12.2020 13:58
Zajimala by me skutecna cisla, napriklad od Sony nebo primo CDPR, protoze mam kolem sebe nekolik lidi, kteri hru hraji na zakladni verzi PS4 a zadne velke problemy se stabilitou nemaji...par graficky bugu, ale takovych her bylo a je spousta.
Josef Švajgl 21.12.2020 20:09
Myslíš, že všechny hry na konzole se certifikují. Když hru SONY pustila, asi k tomu měla důvod a má stejný podíl viny jako studio. Stížnosti zaměstnanců mi přijdou jako bulvární téma - když jsem někde nespokojen, tak tam nepracuji.
Redakce iHNed - Otakar Schön 22.12.2020 10:45
Dovolím si vás trochu opravit. Certifikace ze strany Sony a Microsoftu je trochu složitější záležitost, nezaručuje správný chod hry jako takové. CD Projekt ostatně na sebe vzal zodpovědnost, celou, oficiálně. Informace o prostředí uvnitř firmy jsou v tomto kontextu relevantní. Myslím, že je důležité rozlišit práci vývojářů a práci managementu. Díky informacím z onoho interního jednání víme, že tyhle dvě strany nejsou ve shodě. Co se týká řešení takové situace, ne každý volí tak razantní přístup. Někdy je lepší se snažit stav věcí změnit uvnitř, než odejít od práce, kterou máte rád.
Petr Mach 21.12.2020 15:58
Najman: Problém je, že CD Projekt podvedl hráče, aby z nich dostal peníze. Ještě pár dní před vydáním prohlašoval, že na starých konzolích to běhá překvapivě dobře. Tohle je bez jakýchkoliv pochyb podvod na hráčích a důvod ztráty dobrého jména. A imho i důvod pro trestní oznámení. Jde o podvod za desítky až stovky milionů dolarů.
Zdenek Najman 21.12.2020 12:34
Problém je, že marketing vyhypoval hru a poté si každý vysnil modré z nebe. Toxický hráč pak ve vzteku dá nejnižší hodnocení, to je celkem běžné a často o nich píše. Witcher III byl taky dlouho zabugovaný, ale teď to je krásná hra. Crysis byl svého času také pouze na nadupané PC sestavy a dodnes je ikonou.
Redakce iHNed - Otakar Schön 21.12.2020 18:15
Bohužel se mýlíte. Problém je v tom, že CDProjekt lhal o stavu hry, tajil před zákazníky, jak Cyberpunk vypadá na PlayStation 4 a Xboxu One a neumožnil recenzentům se ke konzolovým verzím hry včas dostat. Nejde jen o kvalitu grafického zpracování, ale o to, že na konzolích, které tvoří 40 procent prodejů, je Cyberpunk 2077 téměř nehratelný. V tomto textu to nezaznělo tak jasně a podrobně, jako v recenzi https://tech.ihned.cz/hry/c1-66857730-horici-skladka-i-obri-uspech-cyberpunk-2077-ma-skvele-postavy-a-svet-technicky-a-lidsky-zklamal Ty zásadní problémy jsou za nejvyšším vedením firmy, které o tom rozhodlo, ne za vývojáři. Ale i z čistě obsahového pohledu Cyberpunk 2077 má objektivní nedostatky, některé popsané v tomhle článku - omezenou AI, linearitu příběhu, marginální vliv hráče na výsledek, minimální interakce s NPC... Nejvyšší laťku si ostatně CD Projekt Red nastavil sám - předchozím úspěchem Zaklínače, ale také masivní marketingovou kampaní.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru