Experiment na britské železnici s vlaky provozovanými na základě komerčních franšíz se chýlí ke svému konci. Vláda Borise Johnsona před několika týdny představila konkrétní plán, jak do roku 2023 postupnými kroky dostat železnici opět pod kontrolu státu. Po stížnostech cestujících na nekvalitní služby či drahé jízdné byla pro systém poslední rána pandemie koronaviru, kdy stát musel provoz na komerční bázi začít dotovat.

V rámci změn vznikne nová státní společnost Great British Railways, která bude spravovat koleje, určovat ceny jízdného i sestavovat jízdní řády. Soukromí dopravci ale z kolejí nezmizí, Great British Railways si je bude najímat na provoz na různých tratích. Dopravci ale nebudou určovat pravidla a hlavně neponesou riziko v případě ztráty tržeb z jízdného.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se