Přestože se očekávalo, že tahounem růstu vozového parku elektromobilů v Česku budou firemní flotily, zatím se tak nestalo. Podíl vozů se spalovacími motory prodaných podnikům se na celkovém počtu nově prodaných aut v Česku dlouhodobě podílí ze 75 až 80 procent. S ohledem na růst dobrovolných závazků společností snižovat emise oxidu uhličitého by se dalo vyvodit, že v případě elektromobilů půjde o podíl znatelně vyšší. Fakta jsou zatím ale jiná, dokonce je podíl u firem nižší o jednotky procent.

Oponenta elektromobilů hned napadne, že se tím ukazuje nerentabilita elektrických vozů vůči spalovací klasice. Opak je však pravdou, exkluzivní data EY ukazují, že překážky jsou spíše jinde.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se