Primark patří mezi přední řetězce v oblasti levné módy. Zákazníkům slibuje nejnovější trendy v dobré kvalitě, ale za velmi nízké ceny. „Pyšníme se tím, že nabízíme něco pro každého za cenu, kterou si může dovolit,“ říká Maciej Podwojski, oblastní manažer obchodů Primark pro Česko, Polsko a Slovinsko. Řetězec ale bývá kritizován za nezodpovědný přístup k životnímu prostředí i za špatné zacházení s pracovníky v některých továrnách, kde se oblečení šije.
Původem irský prodejce oblečení, bytových doplňků a kosmetiky přišel koncem května na český trh. Před pobočkou na pražském Václavském náměstí se i týdny po otevření tvoří fronty. Primark příchod na trh hodnotí jako úspěch, chystá pobočku v Brně a uvažuje o speciální, pražské kolekci.
HN: Proč jste se rozhodli otevřít prodejnu v Česku?
Primark je velký mezinárodní prodejce, působíme nyní na 14 různých trzích v Evropě a v USA. Expanze je důležitá součást našeho podnikání. A do oblasti střední Evropy, kam patří i Česká republika, vkládáme velké naděje. Otevřeli jsme v roce 2019 pobočku v Lublani ve Slovinsku, následovaly obchody v Polsku ve Varšavě a Poznani. A Praha byla přirozeným krokem.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.