Olympiáda bez diváků, je to divné, že? Na sportovištích ticho přerušované jen pleskáním vody, údery míče o palubovku, výkřiky a funěním sportovců. Jejich snažení působí před prázdnými tribunami až nepatřičně, jako by bylo odpojené od podstaty sportu, který je na fandění a sdílení prožitků postavený. Je sice pravda, že diváků virtuálních, sledujících hry na webech a v televizích, jsou stále stamiliony. Přesto i jim fanoušci na tribunách chybí, bez nich je prožitek poloviční. Není náhoda, že za normálních okolností provádějí režiséři přenosů prostřihy do hlediště na fanoušky, na jejich napjaté, rozesmáté nebo zkroušeně tváře. Jsou-li tribuny prázdné, působí to sterilním, až virtuálním dojmem.

Až se vkrádá otázka, jestli by nakonec nebylo lepší dotáhnout to do důsledků a neuspořádat příště, pokud bude zase nějaký zdravotní, bezpečnostní či politický problém, olympiádu virtuálně komplet. Že to nejde? Ale moment, proč by to nešlo? Mohlo by to vypadat například takto: počítače by se nakrmily všemi potřebnými údaji. Výkonností sportovců, jejich momentální formou, biologickými pasy, odolností proti specifickým podmínkám, psychologickými parametry spojenými se schopnostmi „prodat“ výkon na vrcholné události a tak dále. Umělá inteligence by vše vyhodnotila a proběhl by virtuální závod, ze kterého by vyšli olympijští vítězové, medailisté i poražení.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru