Největší světový e-shop Amazon se v poslední době potýká s problémem falešných recenzí na zboží, které prodává. V červnu vyjádřil britský antimonopolní úřad obavy, že tyto recenze na Amazonu a Googlu klamou zákazníky. A ačkoliv se proti tomu americký internetový gigant snaží oficiálně bojovat, úplně se mu to nedaří. Amazon totiž místo prodeje vlastního zboží dává prostor i třetím stranám, které ho využívají jako svou prodejní platformu. Někteří prodejci měli přemlouvat a uplácet své zákazníky, kteří na stránkách Amazonu nezanechali úplně pochvalná hodnocení. Žádali je, aby hodnocení buď vylepšili, anebo smazali úplně. 

Web amerického listu  The Wall Street Journal, který se zprávou přišel, poukazuje na příklad Katherine Scottové. Ta si v březnu letošního roku koupila do kuchyně rozprašovač na olej. Vybrala si ho mimo jiné i kvůli asi tisícovce pozitivních recenzí a celkovému hodnocení, jež dosáhlo na čtyři a půl hvězdičky z pěti. Jenže když produkt dorazil a Scottová ho poprvé použila, nefungoval ani zdaleka tak, jak měl. „Fungovalo to jako vodní pistolka, a ne tak, jak mělo,“ podotkla Scottová a napsala produktu špatné hodnocení. 

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.