Největší světový e-shop Amazon se v poslední době potýká s problémem falešných recenzí na zboží, které prodává. V červnu vyjádřil britský antimonopolní úřad obavy, že tyto recenze na Amazonu a Googlu klamou zákazníky. A ačkoliv se proti tomu americký internetový gigant snaží oficiálně bojovat, úplně se mu to nedaří. Amazon totiž místo prodeje vlastního zboží dává prostor i třetím stranám, které ho využívají jako svou prodejní platformu. Někteří prodejci měli přemlouvat a uplácet své zákazníky, kteří na stránkách Amazonu nezanechali úplně pochvalná hodnocení. Žádali je, aby hodnocení buď vylepšili, anebo smazali úplně.
Web amerického listu The Wall Street Journal, který se zprávou přišel, poukazuje na příklad Katherine Scottové. Ta si v březnu letošního roku koupila do kuchyně rozprašovač na olej. Vybrala si ho mimo jiné i kvůli asi tisícovce pozitivních recenzí a celkovému hodnocení, jež dosáhlo na čtyři a půl hvězdičky z pěti. Jenže když produkt dorazil a Scottová ho poprvé použila, nefungoval ani zdaleka tak, jak měl. „Fungovalo to jako vodní pistolka, a ne tak, jak mělo,“ podotkla Scottová a napsala produktu špatné hodnocení.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.