Německou a českou stranu Krušných hor by opět mohla propojit železnice. Němci uvažují o jejím znovuvybudování. Pražce a koleje by se vrátily na trať, která vedla přes náhorní plošiny a spojovala až do konce druhé světové války severočeský Most se saským Freibergem. Po válce ale osm kilometrů německého úseku z pohraniční vsi Moldava až do Holzhau zničila Rudá armáda a u nádraží vznikla neprostupná hranice. Takzvaná moldavská dráha, kterou dnes někteří pro její horský charakter nazývají teplickým Semmeringem, dodnes na české straně končí asi 150 metrů za nádražím. Pod viaduktem, na kterém už je nápis Bundesrepublik Deutschland.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.