Smála se z obálek prestižních časopisů, které vyzdvihovaly její revoluční metodu diagnostiky vážných onemocnění z kapky krve. Vypadalo to, že se její společnost Theranos stane novým Applem, jen v oboru zdravotnictví. Elizabeth Holmesová byla mediální hvězdou první kategorie, kterou si předcházeli pořadatelé konferencí. To všechno platilo přesně do chvíle, než se ukázalo, že její revoluční metoda vůbec nefunguje a celé podnikání stojí na vodě. Dokázala vytvořit auru úspěchu, aniž by jakéhokoliv úspěchu dosáhla. A byla to tvrdá zpětná vazba i pro novináře, které mladá podnikatelka vodila za nos. Když se snažili o důkladnější objasnění, v čem spočívá princip její metody, s úsměvem jim sdělila, že to je obchodní tajemství.

„I když bych rád řekl, že mi Holmesová lhala, nemyslím si to. Domnívám se, že mě záměrně uvedla v omyl, ale také jsem se provinil tím, že jsem nezkoumal některé nepříjemně neprůhledné odpovědi, které jsem opakovaně dostával,“ přiznal redaktor Roger Parloff z magazínu Fortune, z jehož obálky se Holmesová usmívala v červnu 2014. Jiný hvězdný novinář, Ken Auletta z časopisu New Yorker, se byznysmenky zeptal, jak metoda funguje. Odpověděla mu mlhavě, že díky chemické interakci se vzorkem, jejíž výsledek přezkoumá certifikovaný laboratorní personál. Novinář to označil za komicky vágní vysvětlení, ale přesto ho na něm nic nezarazilo.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru