Co je spása českého řemeslníka na devět písmen? Mamut Glue. Univerzální lepidlo, které prodává česká společnost Den Braven, si vybudovalo mezi amatérskými kutily i profesionály v oboru dobrou pověst. „Nejprodávanější, nejpovedenější lepidlo dnešní doby,“ pěje ódy na kartuše s obrázkem mamuta e-shop Obchod pro dílnu. „Perfektní, úžasný materiál, výborně držící, kvalitní…“ hlásají recenze zákazníků na srovnávači Heureka. Firma dokonce pořádá na svých sociálních sítích soutěže o dárkové předměty s vyobrazením vyhynulého zvířete, jako třeba pastelky, trička nebo vůně do auta ve tvaru obalu výrobku. Nepáchne přitom jako lepidlo, má vůni zeleného čaje. Mamut Glue je v Česku ikonou. 

Zpočátku prý ale nikdo nevěřil, co lepidlo dokáže. „Šli jsme na to naším klasickým stylem. Věřte mi nebo ne, navštěvovali jsme obchodní partnery, vzali cihlu, pomazali ji lepidlem, nalepili na strop a řekli, že pokud nespadne, ať nám pošlou objednávku alespoň na deset kartonů. Ani jednou cihla nespadla. Fantastická reklama,“ směje se Marcel Rys, který spolu se svou ženou Ivou vybudoval z Úvalna u Krnova jednoho z největších prodejců a výrobců stavební chemie u nás. Jejich Den Braven dnes prodává miliony „mamutů“ ročně. Úspěch mu podle výkonného ředitele firmy Miroslava Mohyly přineslo nejen to, že dobře funguje, ale také důraz na marketingovou podporu. Lepidlo propagoval třeba lyžař Ondřej Bank nebo bojovník MMA Karel Vémola.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se