Není pochyb, že sestavování koaliční vlády budou velké šachy – to jsou ostatně vždycky –, nyní ale o to horší, že očekávaná vláda bude muset skloubit požadavky hned pěti stran, jejichž záměry a programy jsou odlišné. Dost možná bude příprava na tohle politické vyjednávání nakonec důležitější než odborné a manažerské kvality jednotlivých ministrů. Jaké to ale bude se vzděláváním, o které by mělo jít v prvé řadě?

Jaké kvality by měl mít budoucí ministr či ministryně? Pohybuji se v oblasti českého školství už 32 let, zažil jsem i 21 ministrů školství. K dosud nejlepším ministrům školství patřil Petr Fiala. Ne kvůli směřování resortu, na to neměl dost času, ale proto, že tam přišel jako zkušený manažer, který předtím dvě volební období v pozici rektora vedl Masarykovu univerzitu s více než 40 tisíci studenty a více než šesti tisíci zaměstnanci. Jako rektor dobře rozuměl tomu, co je to strategické řízení. Během svého krátkého působení provedl řadu změn. Možná nenápadných, ale dobře cílených, s dobrými výsledky. Zjednodušil státní maturitu, zlepšil fungování ministerstva, pár škodlivých lidí vyměnil apod. A to všechno promyšleně a elegantně. 

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se