Online prodejce potravin Rohlik Group se díky zájmu investorů pyšní přezdívkou jednorožec, což je firma s hodnotou přes miliardu dolarů. Připomeňme, že jednorožec je mytické zvíře, které se většinou zjevuje pannám. Vedle toho ovšem existuje alternativní výklad, podle kterého je jednorožec sice mytické, leč extrémně potměšilé zvíře, které ví moc dobře, proč se zjevuje právě nevinným a nezkušeným.

Poslední kauza se změnou odměňování řidičů firmy Rohlík naznačuje, že úspěšný a obdivovaný český start-up s mezinárodními ambicemi, miláček investorů, asi nebude patřit k lichokopytníkům z pohádek pro děti. Vůbec nejde o to, že by dělal něco protizákonného. A argument, že nikoho nemá zajímat způsob odměňování v soukromé firmě, je irelevantní. Jestliže virtuální supermarket stojí a padá s distribucí zboží a tu nechá na kvazi nezávislých subjektech, které se tváří jako samostatní podnikatelé, potom je chyba v zákonech, jež to umožňují. A možná ještě víc v prostředí, které tento způsob podnikání adoruje.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se