Přes deset tisíc populárních „oktávek“ stojí už delší čas na parkovacích plochách Škody Auto. Nečekají na zákazníky, ještě jednou přijdou do rukou montážních techniků. Auta jsou skoro kompletní, ale podstatná věc chybí. „U modelu Octavia se stále potýkáme s problémy v podobě chybějících dveřních výplní kvůli požáru v areálu dodavatele Grupo Antolin, ke kterému došlo na konci ledna,“ vysvětlil Pavel Jína, mluvčí automobilky. Popsal nejvýraznější příčinu toho, že firma se v celkových prodejích za březen propadla meziročně o 33 procent.
V minulém měsíci se znovu stalo, že Škodu předběhlo v prodejích soukromým zákazníkům Hyundai. Už loni na podzim bylo zřetelné, že se část z nich přesouvá ke korejské značce. V říjnu a listopadu obvyklý lídr českého trhu spadl na druhou pozici.
V novém roce přišel strmý propad, zejména u Octavií, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu mladoboleslavské značky. Podle statistik Svazu dovozců automobilů se jich v březnu prodalo pouhých 399 kusů, přičemž před rokem to bylo o tisíc víc. Octavia, která byla po léta nejprodávanějším autem v Česku, případně se o prvenství v žebříčku střídala s menší Fabií, se v jeho čerstvém vydání jen těsně udržela v top 10. V předchozích čtyřech letech se Octavií prodávalo měsíčně v průměru 1679 kusů, jde tedy o pád na méně než čtvrtinu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.