Dobrého obchodníka a dobrého logistika většinou nepotkáte v jedné osobě. „Je to úplně jiný způsob uvažování, jiná specializace,“ říká Libor Hudeček, výkonný ředitel české společnosti Mailstep. Jeho firma se s tímto rozporem vypořádala a domácím e-shopům nabízí celkové zajištění logistiky – od naskladnění zboží z výroby až po jeho dodání koncovému zákazníkovi. A v tomto byznysu, který se označuje jako fulfillment, se Mailstepu zjevně daří. Dlouhodobě je v zisku, minulý rok podniku vzrostly tržby o 60 procent na 460 milionů korun a vykázal hrubý zisk 47 milionů korun.

V listopadu zároveň do firmy s téměř 30letou historií vstoupila skupina Emma Capital Jiřího Šmejce, která nyní drží 70procentní podíl. 

Mailstep má rozsáhlé distribuční centrum v Horních Počernicích, jeho aktuální plocha činí 42 500 metrů čtverečních. Zajišťuje z něj logistiku pro celý region střední Evropy a Německa. Letos ho plánuje rozšířit a rovněž otevřít nové středisko v Itálii. 

Společnost se hodlá stát v Evropě významným hráčem. „Zhruba v horizontu tří let chceme vytvořit síť evropských distribučních center. Neplánujeme mít ale pobočku v každé zemi, jde nám o regiony,“ přibližuje Hudeček. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se