Nejdřív covid a problémy v globálních dodavatelských řetězcích, poté zase rekordní inflace v USA a vyhlídky na recesi. Amazon to v posledních dvou letech neměl lehké. Rostoucí ceny nutí zákazníky šetřit, a letos tak globálnímu internetovému obchodu založenému Jeffem Bezosem už dvakrát po sobě meziročně klesly čtvrtletní tržby z e-commerce. Přesto jeho poslední výsledky investory spíše těší. Na rozdíl od menších firem se totiž americký technologický obr může opřít o svoji „zlatou divizi“ Amazon Web Services (AWS). Ta klientům nabízí cloud computing – zjednodušeně řečeno služby či programy dostupné prostřednictvím internetu namísto vlastních serverů. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.