Klaus Zellmer váží slova. Nechce vykřikovat do světa objemy aut, které by Škoda Auto pod jeho novým vedením měla prodávat. Neprozrazuje, jaký osud čeká oblíbené škodovácké modely se spalovacím motorem, a také je opatrný, když přijde řeč na stále klesající čínský trh či otázky, které visí nad byznysem Škody v Rusku. Do vedení automobilky nenastoupil v jednoduchém období. Přesto německý topmanažer, který více než dvacet let pracoval pro Porsche a pět let vedl značku na americkém trhu, věří, že Škoda má před sebou skvělou budoucnost, a v prvním velkém rozhovoru pro Hospodářské noviny popisuje, jak by chtěl image automobilky změnit.

HN: Potkáváme se poté, co jste vystupoval na česko-německém ekonomickém fóru, po kterém následovala debata s premiérem Petrem Fialou. Jak postupují jednání o gigafactory, v níž se mají vyrábět baterie pro elektromobily?

Za Škodu bychom o její výstavbu v Česku velice stáli. Výchozí pozice pro to, aby se tak uskutečnilo, je velmi dobrá, ale jsou tu i jiné země ve střední Evropě, které usilují o to samé. Můžeme si tedy za automobilku přát sebevíc, nakonec vyhrají fakta nad pocity. Jestli je tu vhodný pozemek s dostatečnými zdroji všeho, co je potřeba, funkční dopravní spojení, kvalifikovaný personál, zdroj zelené elektřiny, jestli stát nabídne koncernu adekvátní pobídky. Rozhodnutí koncern finalizuje, mělo by padnout do konce tohoto roku.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.