Vážené čtenářky, vážení čtenáři,

v poslední době často slýchám, že se charitě a lidem v neziskovkách musí dařit, protože dárcovství stále roste. Je pravda, že díky moderním technologiím a mediálnímu pokrytí můžeme vše, včetně dárcovství, sledovat prakticky v přímém přenosu. Když dojde k živelní katastrofě, například jako bylo tornádo na jižní Moravě, tak stav sbírek na pomoc postiženým touto pohromou můžeme zaznamenávat takřka v reálném čase. Letošek nám rovněž připravil zkoušku lidské solidarity, a to v podobě válečného konfliktu na Ukrajině. Vlna humanity a pomoci je absolutně neuvěřitelná a zasáhla celý svět. Česká republika samozřejmě nestojí stranou.

Pojďme si ale na rovinu říct, že současná situace je specifická. Jednak můžeme sledovat obrovskou podporu potřebným tématům, ale také vidíme, že řada důležitých oblastí finanční pomoc hledá o to obtížněji. Zároveň vnímáme, že náročným obdobím prochází celá společnost. Firmy i samotní dárci.

Byznys pomáhá

Stáhněte si přílohu v PDF

O to důležitější je, že hodnoty jako lidskost, odpovědnost a udržitelnost potvrzují svůj význam a obsah. V něčem jsme se dokázali poučit z minulosti, v něčem nás zase inspiruje současná realita. Aktuální výzkumy prokazují, že zaměstnanci chtějí pomáhat v rámci zaměstnaneckých sbírek a dobrovolnických dní, že je baví matchingové sbírky a že zkrátka od svých zaměstnavatelů očekávají společenskou odpovědnost. Fakt, že se firma chová odpovědně, zejména mladí zaměstnanci vnímají jako jeden z firemních benefitů.

Možná už jsme si zvykli, že když se objeví nějaká potřeba, uspořádá se sbírka. Stejně tak když se někdo ocitne v tíživé situaci. Jenže také tehdy, když chce vydat knihu nebo natočit film. Někdy se sbírají prostředky dokonce i na dovolenou. Ale pozor, ne všechno to jsou veřejně prospěšné účely, ne všechno je charita. Všímejme si toho, jak je námi podporovaná činnost transparentní a jaká neziskovka za ní stojí. Důvěra totiž znamená udržitelnost a naopak. Díky vám všem, že nejste lhostejní a pomáháte. Pomáhejte chytře a udržitelně.

Díky vám všem, že nejste lhostejní a pomáháte. Tak pomáhejte chytře a udržitelně.

Článek byl publikován ve speciální příloze HN Byznys pomáhá.