V českých obchodech se už skoro 14 dní nakupuje podle nových pravidel. Novela zákona o ochraně spotřebitele, která platí od 6. ledna, například fakticky zkrátila záruční lhůtu ze dvou let na jeden rok a přinesla řadu dalších změn. Obchodníci je označují za nejvýznamnější v odvětví za poslední desetiletí. Dotkla se také zobrazování slev, což je aktuální vzhledem k běžícím novoročním výprodejům, ale i ověřování recenzí výrobků či jejich vratek.

V případě reklamací nyní musí zákazník po uplynutí jednoho roku dokázat, že vadu nezpůsobil on, ale výrobce. To může být s postupem času čím dál těžší úkol, který se neobejde bez znaleckého posudku. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.