Evropskému potravinářskému maloobchodu už léta kraluje německá Schwarz-Gruppe, vlastnící diskontní řetězec Lidl a hypermarkety Kaufland. Podniká ale také v recyklaci odpadu, sama si vyrábí četné základní potraviny, a od loňska dokonce vlastní několik velkých kontejnerových lodí. A to není všechno. Nyní se pouští do byznysu, který by od prodejce potravin a vybraného průmyslového zboží čekal málokdo. V Německu totiž začíná nabízet firmám cloudové služby, tedy že jim bude „na dálku“ spravovat jejich databáze. Na globálním trhu v tomto odvětví dominuje se zhruba dvoutřetinovým podílem americká trojka Amazon (přes platformu AWS), Microsoft a Google.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nahlédněte do zákulisí dění v Evropě a sledujte českou stopu v Bruselu. Odebírejte nejlepší newsletter v Česku věnovaný EU Ředitelé Evropy. Připravuje ho pro vás každý týden Ondřej Houska.